Workshop med Peter Lippman oktober 2018


Förstå hur era befintliga skolor fungerar.
Ta reda på vilka kvaliteter ni har och hur ni kan utveckla dem när ni bygger nytt.

Hur ser en bra lärmiljö ut? Hur kan vi förstå vad som fungerar bra i det vi redan har? Vilka metoder finns det för att ta reda på det?

Välkommen att boka en workshop med Peter Lippman. Under några dagar i oktober erbjuder Forum Bygga Skola möjligheten att under en halv- eller heldag arbeta tillsammans med Peter Lippman för att hjälpa er att förstå både era existerande lärmiljöer och hur de kan utvecklas och för att ha mer på fötterna då ni ska bygga nya skolor – vad fungerar i det vi har och hur kan vi tänka annorlunda?

Peter Lippman har under många år varit verksam som arkitekt och skolutvecklare, och han undervisar och forskar kring lärmiljöer och vad som får en skolmiljö att fungera. Peter är från USA men bor nu i Australien. I Sverige arbetar han med ett antal kommuner, bland andra Huddinge, Nacka och Kungsbacka.

Magnus Anclair, initiativtagare till Forum Bygga Skola, agerar processledare moderator under workshopen.

Vi har några förslag på upplägg på workshopen. Se nedan – men beroende på era behov skräddarsyr vi upplägget.


Var och när?

Den 18 och 19 oktober 2018. Vi kommer till er.

Ni väljer själva om vi kör en hel- eller halvdag.


Våra förslag på workshops:

HALVDAGSWORKSHOPS

Future focused learning – vad är det och hur kan vi skapa undervisning och lärmiljöer för det?
Målgrupp: lärare, rektorer, lokalstrateger, förvaltningsledning, arkitekter, byggare med flera.
Innehåll på workshop (OBS! workshopen hålls på engelska):

  1. Introduce concepts for future-focused learning
  2. Examine these concepts of future-focused learning in relationship to the research on learning environments
  3. Showcase international examples of future-focused learning environment
  4. Identify the five key things needed for establishing a future-focused learning environment
  5. Examine the challenges for introducing these ideas into the school
  6. Identify the opportunities for having a future-focused learning environment

 

Evidence based design – vad är det, hur kan vi använda oss av metoden på vår skola och med hjälp av den – hur fungerar våra lärmiljöer?
Målgrupp: lärare, rektorer, studenter med flera
Innehåll på workshop (OBS! workshopen hålls på engelska):

  1. Introduce participants to Evidence Based Design
  2. Describe the learner and learning in the context of development
  3. Provide information on how design influences learning
  4. Present EBD research and findings that from current research
  5. Have interactive workshop where staff share:What’s works, What’s not working, Fears and Hopes

 

Feedback på era planer för den nya skolan – vad kan ett par nya ögon utifrån se för möjligheter och utmaningar med den planerade skolans design
Målgrupp: rektorer, lokalstrateger, förvaltningsledning, arkitekter, byggare med flera.
Innehåll på workshop (OBS! workshopen hålls på engelska):

Aims to review the new designs for schools (examine 1-5 school projects). For the best outcomes, designs would need to be issued to PCL, at least two weeks, prior to this workshop so that PCL would be able to review drawings and offer recommendations.  This workshop would allow key stakeholders to present the new school(s) designs and encourage them to discuss their concerns with the design:

  1. What they think will work
  2. What they think will not work and why
  3. PCL will recommend possible solutions

HELDAGSWORKSHOPS

Change management workshop – with existing schools
Målgrupp: lärare, rektorer.
Innehåll på workshop (OBS! workshopen hålls på engelska):

To work with teachers and discuss their current pedagogy. Understand what works and what doesn’t work within their current learning environment. In addition to the discussions, PCL will observe how teachers work in their spaces.  Based on the discussion and observations, we will work with the teachers to arrange the existing furniture in the classroom(s) to create an open/modern learning environment

To provide an environment that enhances the teacher’s pedagogy and student learning outcomes by providing differentiated and defined areas that enable teachers and students to engage in a variety of learning activities.

 

Spatial design – transitional workshop
Målgrupp: lärare, rektorer.
Innehåll på workshop (OBS! workshopen hålls på engelska):

When construction is completed for the new school building, conduct Spatial Design (SD) Workshops with staff to prepare spaces for teachers and learners.
The primary goal of this workshop is to support staff in thinking about how they might work in the spaces.
Empower staff and learners to create spaces that support them and enable to them to see beyond what they already know.

A possibility to follow-up SD Workshops after three/four months. This may work to inform learning community and potentially the municipality about what works, what doesn’t work, and what can be done with building projects to support the pedagogy of the place. The findings will provide needed feedback that will serve as evidence to enhance current and future designs.

From this work, PCL and Forum Bygga Skola may develop a document with the municipality of how the design connects learners, the learning and the things to be learned.  This document, an Evidence Based Design Evaluation, will be grounded in the school’s, and possibly the municipality’s, approach to their pedagogy. Hence, this document will connect the concepts to Pedagogy and Place. From this, PCL may develop an overarching educational brief for the municipality.


Kostnad

Priset för en workshop är 19 900 + moms för halvdag och 28 900 kr + moms för en heldag. I arvodet ingår föreläsning (en eller flera beroende på upplägg), processledning under workshopen och förberedelsetid utifrån ert önskade upplägg. Eventuella res-,  hotell- och traktamentskostnader tillkommer.

Boka

Hör av er till magnus@byggaskola.se eller 070-2094876 för att diskutera upplägg och fokus. Antal deltagare bestämmer ni.

Referenser

Peter Lippman och Forum Bygga Skola har tidigare genomfört ett antal liknande workshops i Sverige. Hör av er till magnus@byggaskola.se för referenser.

Lästips

Peter Lippman har skrivit ett antal artiklar om hur utveckla lärmiljöer. Du hittar några av dem på sidan Forskning och fakta.


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!